poster
Загальна

Публікація додатків в App Store та Google Play: чек-ліст

Нарешті ваша задумка вдалася, та ви не дарма обміняли 8-годинний повноцінний сон та навіки втрачені нервові клітини на готовий класний мобільний додаток. Здається, ніби вже все позаду та можна видихати.

Але на вас чеклає ще один важливий етап — публікація додатку в App Store та Google Play. Щоб подолати цей момент безболісно, ми підготували для вас цю статтю та чек-ліст необхідних кроків для публікації свого продукту в цифрових магазинах від Google та Apple (у кінці статті ти знайдеш форму для скачування чек-ліста з більш докладною інформацією)

Поїхали!

1. Реєструємось в якості розробника

Для того, щоб опублікувати власний додаток в App Store, розробник повинен отримати свій Apple ID, а після зареєструватись у Apple Developer Program (вартість участі — 99 дол.США / рік). Це дозволить публікувати додатки, надсилати оновлення, користуватися новими технологічними можливостями від Apple, враховувати аналітику та тестувати ПЗ.

Реєстрація як розробника можлива у двох форматах: як фізичної особи, так і як юридичної особи (компанії). У другому випадку потрібно заздалегідь подбати та зробити запит на отримання безкоштовного D-U-N-S® номеру (це допоможе Apple ідентифікувати вас як реально існуючу легальну компанію).

На відміну від App Store, у Google Play Console офіційну перевірку компанії не проводять та не питають жодних додаткових даних. Якщо потрібно опублікувати додаток від імені юридичної особи, для цього просто зареєструйте аккаунт Google під іменем компанії. За створення аккаунта розробника стягується одноразова плата 25 дол.США. Якщо ж ви плануєте реєструвати не компанію, а людину, то технічна служба Google Play може вимагати від вас документи для підтвердження особи.

Реєструємось в якості розробника

2. Завантажуємо готовий додаток

Цей етап включає в себе заповнення загальної інформації щодо додатку (звичайне та маркетингове найменування, опис функціоналу додатку, мова, платформа дистрибуції, вікові обмеження, формат доступу окремих категорій користувачів і т.д.).

Якщо ж найменування зайняте, але у вас є свідоцтво на торговельну марку (як її отримати можна прочитати тут) — App Store та Google Play врахують це і вкажуть вашому "тезці", що настав час перейменуватися. Те ж справедливо і в іншу сторону — вас можуть попросити змінити назву або навіть видалити додаток у зв'язку з порушенням чужих прав інтелектуальної власності.

Історію про зняття з продажу відомого додатку Galileo Offline Maps через порушення ТМ можна прочитати тут. Тому варто особливо уважно поставитися до питання вибору унікальної назви та реєстрації ТМ ще на перших етапах створення / публікації додатку.

Крім того, при завантаженні програми потрібно буде вказати посилання на вашу Політику конфіденційності (Privacy Policy) — і в App Store, і в Google Play. А ось Ліцензійна угода (EULA) зазвичай необхідно тільки в App Store. І хоча Google Play не вимагає наявності EULA в обов'язковому порядку, цей документ все таки варто підготувати щоб уникнути юридичних проблем і як показник хорошої бізнес практики.

Раніше на Блозі ми вже писали про те, навіщо потрібні ці документи та які ще матеріали варто підготувати для веб-сайтів та мобільних додатків (незалежно від того, чи буде це публікація у Apple або Google). Рекомендуємо до прочитання.

Завантажуємо готовий додаток

3. Додаємо сертифікат цифрового підпису

Кожна версія додатку може бути завантажена на платформу тільки за допомогою сертифіката цифрового підпису. Цей етап необхідний, щоб App Store та Google Play могли ідентифікувати вашу tech team і дозволяли вносити оновлення та зміни в ПЗ. Втрата ключа або пароля загрожує великими проблемами, тому щоб не змушувати користувачів завантажувати додаток наново, подбайте про формат зберігання цих даних і відповідальних осіб.

Для додатку Apple самостійно сформувати такий сертифікат можна використовуючи додаток XCode. А інформацію про те, як підписати додаток в Google Play, можна знайти тут.

Додаємо сертифікат цифрового підпису

4. Розбираємось із фінансовими питаннями роботи додатку

Важливим етапом завантаження додатку є вибір вартості його купівлі. Під цією сумою мається на увазі саме ціна за скачування. Цікаво, що Apple не надає можливості самостійно вказати вартість, а лише дозволяє вибрати необхідну з набору доступних цін.

Крім того, окремим кроком виступає налаштування in-app purchases (вбудованих покупок). Звичайна комісія Apple становить 30% з будь-якої покупки, але нещодавно у рамках програми підтримки малого бізнесу розробникам дозволили знизити комісію до 15%. Докладніше про цю подію і мотиви такої "щедрості" — читайте у нашому Telegram каналі.

Що стосується Google Play, то для роботи з оплатою потрібно попередньо створити акаунт продавця, merchant account. Після цього в Google Play Console можна буде налаштувати формати можливих підписок та вартість покупок всередині додатку.

Розбираємось із фінансовими питаннями роботи додатку

5. Прикладаємо маркетингові матеріали відповідно до політик і гайдів платформ та відправляємо додаток на перевірку

Компанія Apple відома власним перфекціоністським підходом до формування бренду. Так, існують багатосторінкові гайди по айдентиці додатків, які публікуються в App Store, та враховують найменші деталі — від розміру іконок до рівня їх заокруглення, неприпустимих формулювань у маркетингових матеріалах та термінів, які заборонено перекладати. Також на сайті Apple можна знайти рекомендації по підготовці рекламних зображень для App Store, гайдлайни з проектування користувацького інтерфейсу (Human Interface Guidelines), загальні зауваження до айдентики та маркетингу.

Трохи менш прискіпливо до стилю сторонніх додатків та маркетингових матеріалів відноситься компанія Google, однак і там є свої гайди та рекомендації по зовнішньому вигляду.

Радимо не ставитись до цього етапу легковажно і слідувати кожному пункту гайдів, оскільки вони суттєво враховуються при модерації додатків, а в подальшому допоможуть підніматися вище в пошукових запитах користувачів та враховуватися в тематичних підбірках.

Прикладаємо маркетингові матеріали відповідно до політик і гайдів платформ та відправляємо додаток на перевірку

Крім важливості візуальної складової, варто відзначити, що Apple пишається своїми принципами у боротьбі зі шкідливим ПЗ і додатками, які пропонують користувачам сумнівний контент або недостатньо захищають персональні дані. Щоб передбачити, чи буде ваш додаток у кінцевому рахунку опублікований — рекомендуємо повністю ознайомитися із гайдлайни з перевірки завантажуваних додатків. Подібні вимоги є і у Google.

Так, раніше на обидвох платформах відмовляли у публікації ряду додатків, де відбуваються транзакції з криптовалютами (причина: можливе шахрайство при наданні фінансових послуг), і з додатком Onlyfans (з огляду на відвертий сексуальний контент). Навіть Telegram може бути видалений з цифрових магазинів, оскільки модератори не завжди якісно стежать за публікаціями, що мають заклики до насильства / тероризму / екстремізму.

 У разі, якщо ваш додаток запитує доступ до даних користувача, його камери та інших технічних можливостей, підготуйте переконливу аргументацію для команди техпідтримки. Порушення конфіденційності користувачів є вагомою причиною видалення програми, і ця тема є досить болючою для таких технологічних гігантів, як Google і Apple.

Не забудьте завантажити чек-ліст із необхідними кроками для публікації додатків у App Store та Google Play

Загальною рекомендацією буде уважно аналізувати, чи можливий у вашого додатку контент із високим ризиком та порушенням прав користувачів, і попередити його появу ще до публікації додатка у магазині.

Якщо у вас виникли якісь запитання з юридичних моментів запуску свого додатку — ви завжди можете отримати консультацію від юристів Legal Nodes за цим посиланням. Як щодо БЕЗКОШТОВНОЇ ОНЛАЙН КОНСУЛЬТАЦІЇ?

Залиш свою електронну пошту, щоб отримати чек-ліст по публікації свого додатку в App Store та Google Play:

Надаючи свою електронну адресу, ви погоджуєтесь отримувати від нас персоналізовані листи та рекламні матеріали.

Ви можете у будь-який момент відкликати свою згоду, зв’язавшись з нами за нашою електронною адресою.

Блог Legal Nodes

КІК
Рік після КІК: податкові апдейти для ІТ бізнесу та до чого готуватись у 2022

За результатами третьої панельної дискусії з податковими експертами мережі Legal Nodes, підготували для вас ключові тези з датами, про які дати варто пам’ятати власникам ІТ компаній, зареєстрованих за кордоном, та що очікує на ІТ бізнес найближч...

Команда Legal Nodes
Для Стартапів
Навіщо потрібен Founders Agreement (Договір між засновниками стартапу) і що в ньому треба передбачити + шаблон 2021

Цього разу ми підготували статтю про Founders Agreement (Договір між засновниками стартапу), де розповідаємо більш детально про те, навіщо він потрібен, а також даємо 5 практичних порад про те, що варто в ньому вказати + безкоштовний шаблон Foun...

Команда Legal Nodes
Загальна
Навіщо потрібні Правила користування сайтом (Terms of Use) і що у них потрібно передбачити? + шаблон 2021

Якщо компанія правильно підготує власні Terms of Use, то зможе попередити негативні наслідки та не нести юридичну відповідальність у складних ситуаціях. Цього разу ми підготували для вас статтю з рекомендаціями та БЕЗКОШТОВНИЙ шаблон Terms of Us...

Команда Legal Nodes
Загальна
Публікація додатків в App Store та Google Play: чек-ліст

Щоб без проблем опублікувати додаток в App Store та Google Play, ми підготували для вас цю статтю та чек-ліст із необхідними кроками (у кінці статті ти знайдеш форму для скачування чек-ліста з більш докладною інформацією!)...

Команда Legal Nodes
Персональні дані(GDPR)
Legal Nodes запускає сервіс Data Protection Officer по підписці на Product Hunt

Ми пропонуємо новий продукт з послугами DPO, який щонаймеше у 5 разів ефективніший та дешевший, аніж наймати власного DPO у штат. Підтримайте нашу сторінку "DPO по підписці" на Product Hunt!...

Команда Legal Nodes
КІК
10 тез про податкові ризики 2021 року для українських IT компаній, зареєстрованих за кордоном

Зі вступом закону 466-IX у чинність у зоні податкового ризику опинився ІТ бізнес та стартапи, що мають зареєстровані іноземні компанії. У цій статті ти знайдеш витяг із ключових тез панельної дискусії по цій темі....

Команда Legal Nodes
Для Стартапів
Як стартапу юридично правильно запустити виробництво hardware-продукту?

Зважитися на створення свого бізнесу у сфері hardware може бути складно, розуміючи весь масив майбутньої роботи. У цій статті ти знайдеш юридичний чек-ліст того, про що потрібно подбати при запуску свого hardware виробництва....

Команда Legal Nodes
Персональні дані(GDPR)
Data Protection Officer (DPO) по підписці: як компаніям, що працюють з персональними даними, відповідати вимогам GDPR без проблем

Місячна підписка дозволяє закривати потребу у захисті персональних даних, відповідати вимогам GDPR та легко прогнозувати свої витрати на legal. Концепція "DPO по підписці" дозволяє фаундерам у першу чергу вкладати гроші в розвиток свого продукту...

Команда Legal Nodes
Для Стартапів
Юрисконсульт по підписці: як сучасному стартапу полегшити юридичну рутину

Концепція lawyer-as-a-service (юрист по підписці) дозволяє фаундеру займатися розвитком стартапу, а не юридичною рутиною, забути про дорогі юрфірми, тривалі комунікації з юристами або про необхідність наймати штатного юриста. У цій статті ми зіб...

Команда Legal Nodes